hledání signálu...

0

Žádné produkty v košíku.

1. 6. 2024

Online příležitosti – tipy, kde můžete získat nové zákazníky

Marketingové tipy možností, které můžete využít pro svoji webovou prezentací či e-shop.

PPC – Google Ads, Seznam Sklik
Reklamní systém pro největší vyhledávač nejen v České republice. Nejčastější způsob platby je za proklik na webové stránky. Lze jej využít jak pro obsahové (bannerové) kampaně, tak pro kampaně ve vyhledávání, s širokými možnostmi cílení, jako je remarketing, nákupy, partnerské weby a další.

Srovnávače
Zviditelnění na těchto portálech lze dosáhnout několika způsoby, nejčastěji prostřednictvím platby za proklik nebo dohodnutého bannerového prostoru. Mezi hlavní srovnávací weby v České republice patří Heuréka, Zboží, Google Shopping a další. Buďte viditelní na správných místech.

Katalogy
Dříve se jednalo o účinnou techniku získávání zpětných odkazů a zviditelnění. Dnes už nemá smysl v 99 % případů věnovat čas výpisům, ale záleží na tom. Zkontrolujte, zda se některé katalogy nezobrazují v relevantních výsledcích vyhledávání mezi prvními. V takovém případě má smysl věnovat svůj čas a vytvořit firemní profil. Doporučuji například firmy.cz, která je úzce propojena s relevantním vyhledáváním na Seznamu.

Sociální sítě
Existuje několik sociálních sítí, každá se specifickým trendem a cílovou skupinou. To je třeba analyzovat a vytvořit výkonnou marketingovou strategii a publikační plán. Největšími sítěmi z hlediska počtu aktivních uživatelů v ČR jsou Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn, Twitter a další.

E-mailing
Máte zákazníky a přemýšlíte o snížení nákladů na získání jednoho návštěvníka? Pak byste se měli začít zaměřovat také na e-mail marketing. Důležité je připomenout se zákazníkům, kteří již nakoupili, o vaší značce. Je důležité měřit počet otevření e-mailů, míru prokliků a další důležité klíčové ukazatele výkonnosti. Neposílejte obecné marketingové zprávy, ale jasné nabídky s jasnými CTA (call-to-action).

Slevové portály
Česká republika je jedničkou ve slevách. Registrace na slevovém portálu je vhodná jen pro některé produkty, ale doporučuji ji, pokud chcete na svůj web přivést velké množství návštěvníků. Nezapomeňte potenciálním návštěvníkům nabídnout produkty, které pro ně mohou být doplňkové.

Partnerské webové stránky
Existuje někdo, kdo píše zajímavý obsah o vašem oboru, například blog apod. Pak zvažte spolupráci, relevantní článek o vás s proklikem a další podobné odkazy. Tzv. link building je faktor, na který se doporučuji pravidelně zaměřovat. V budoucnu vám také pomůže zlepšit neplacené (organické) pozice ve vyhledávačích.

Offline reklama, televize, rádio
Zde jsme již daleko od online, ale tento typ reklamy má v marketingu stále své místo a rozhodně doporučuji ji v marketingovém mixu spustit a vyhodnocovat. Bannery, reklamní letáky v místech, kde se nachází cílová skupina. U plakátů využijte například plakatov.cz.

Nezapomeňte být tam, kde není konkurence!

A další… Marketingových strategií a propagačních příležitostí je celá řada. Vždy záleží na konkrétních požadavcích…

pro: marketingTagy: