Výkonnostní marketing je marketingová strategie zaměřená na měřitelné cíle a akce, jako jsou například registrace, přihlášení k odběru novinek, vyplnění objednávky nebo nákup v e-shopu. V dnešní době umožňují online nástroje měřit, vyhodnocovat a optimalizovat reklamu, což umožňuje efektivněji dosahovat stanovených cílů.
Podstatou výkonnostního marketingu je stanovení měřitelného cíle na webových stránkách nebo v internetovém obchodu a dlouhodobá optimalizace internetových aktivit, aby bylo možné efektivně maximalizovat stanovený cíl. Optimalizace má v tomto případě dvě hlavní části, a to optimalizaci zdrojů návštěvnosti a efektivizace webových stránek.
Optimalizace zdrojů návštěvnosti zahrnuje výběr online reklamních aktivit tak, aby vedly k maximálním efektivním konverzím. Nejčastěji se využívají PPC inzertní systémy, optimalizace pro vyhledávače (SEO), sociální sítě (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter) a affiliate marketing. Efektivizace webových stránek se snaží maximalizovat konverze u příchozích návštěvníků, zahrnuje například použitelnost, přívětivost a snadnou orientaci na webových stránkách.
Mezi nástroje pro výkonnostní marketing patří optimalizace pro vyhledávače (SEO), affiliate marketing a PPC inzertní systémy. Optimalizace pro vyhledávače slouží k dosahování lepšího umístění webových stránek v neplacených výsledcích vyhledávání na vyhledávačích. Affiliate marketing odměňuje poskytovatele reklamního prostoru procentem nebo pevnou částkou z prodeje. PPC systémy jsou jedním z nejčastěji používaných nástrojů výkonnostního marketingu a umožňují efektivněji cílit na zákaznickou skupinu a měřit výkonnost reklamy.
Výhodou výkonnostního marketingu je, že umožňuje měřit a vyhodnocovat výkon reklamy a využít získané poznatky k dalšímu zlepšení propagace. Je proto doporučeno nechat si vytvořit marketingovou strategii na míru, která bude zohledňovat konkrétní požadavky a investovanou částku.
Závěrem
Výkonnostní marketing je efektivní a měřitelný způsob propagace vašeho podnikání online. Pomocí různých nástrojů a metod lze stanovit měřitelné cíle, optimalizovat zdroje návštěvnosti a zlepšit konverzní poměr na vašich webových stránkách. Zvolením výkonnostního marketingu získáte přesnější a efektivnější reklamu, která vám pomůže dosáhnout vašich cílů a růstu vašeho podnikání.